Umrl je gospod Jaš Žnidarič
Sporočamo žalostno vest, da je umrl naš upokojeni sodelavec gospod Jaš Žnidarič, pogreb bo v petek, 2.1.2015, ob 13. uri na Plečnikovih Žalah.
Vsem svojcem izrekamo iskreno sožalje. Ohranili ga bomo v lepem spominu.
Po končani klasični gimnaziji je leta 1957 diplomiral na Fakulteti za arhitekturo, gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani. V okviru podiplomskega študija je svoje znanje dopolnjeval na Purdue University v ZDA. Zaposlil se je v takrat vodilnem slovenskem podjetju za inženirsko-tehnične gradnje, v Tehnogradnji Maribor. Tam je deloval kot projektant, vodja projektivnega biroja in tudi kot vodja večjih gradbišč doma in v tujini. Omeniti velja tribuno v Ljudskem vrtu v Mariboru, več prednapetih betonskih mostov čez Dravo, železniški most čez reko Eufrat.
Leta 1974 se je zaposlil na Zavodu za raziskavo materiala in konstrukcij, kot raziskovalni svetnik in vodja izpostave v Mariboru. Po razdelitvi ZRMK je bil na Zavodu za gradbeništvo Slovenije pomočnik direktorja za tehnične zadeve in vse do upokojitve vodja izpostave v Mariboru. V obdobju od leta 1988 do 1993 je bil docent na Fakulteti za gradbeništvo Univerze v Mariboru za predmet »Tehnologija betona«.
Tehnologija betona je ostala ena njegovih strokovnih ljubezni vse življenje, saj je bil v Sloveniji začetnik raziskav na področju visokovrednih betonov in ostal v stiku z njimi še daleč po upokojitvi in na nedavni 10. letni skupščini ZBS, 21. novembra 2014 je, kot potrditev za široko, plodno in strokovno delo, prejel naslov častnega člana Združenja za beton Slovenije.
Istočasno je bil tudi med največjimi poznavalci degradacijskih procesov armiranega betona in načrtovalci učinkovitih postopkov sanacij. Predvsem po njegovi zaslugi Slovenija ni popolnoma nič zaostajala za stanjem v svetu, saj je aktivno sodeloval pri nastanjanju evropskih tehničnih dokumentov na omenjenem področju.
V devetdesetih letih je s sodelavci razvil sistem za ugotavljanje zanesljivosti mostnih konstrukcij, vključno z metodo za pregledovanje in ocenjevanje poškodovanosti in varnosti obstoječih mostov. Pri njegovi implementaciji se je zaradi aktualnosti vključila tudi Case Western Reserve University iz ZDA. Omenjeni sistem z nekaterimi nadgradnjami uporabljamo še danes.
Velik del njegovih strokovnih aktivnosti je bil usmerjen v oblikovanje tehničnih zahtev investitorja za posamezne vrste gradbenih del. Skupaj z mag. Damijano Dimic in dr. Janezom Žmavcem je leta 1994 vzpostavil sistem zagotavljanja kakovosti ter potrjevanja skladnosti za izvajanje avtocestnega programa. Omenjeni dokument je zaradi pomanjkanja nacionalne tehnične zakonodaje na omenjenem področju dejansko omogočil začetek gradnje avtocestnega križa.
Aktivno je sodeloval tudi pri nadgradnjah omenjenega sistema, predvsem pri njegovih uskladitvah z novo evropsko zakonodajo. Žal vsi njegovi predlogi glede nujnosti dopolnilne nacionalne tehnične zakonodaje, vključno z zakonodajo za vgradnjo, še do danes niso bili realizirani. Leta 2010 je prejel nagrado Družbe za raziskave v cestni in prometni stroki za življenjsko delo.
Hvaležni smo za vse, kar je storil za ZAG in za svoje sodelavce na svoji poklicni poti.