Železnice
Železniška infrastruktura zahteva, glede na svojo starost in zastarelost, velika sanacijska in obnovitvena dela. Koncept trajnostne gradnje železniške infrastrukture, ki bo odporna na posledice vse številčnejših neurij, ki jih prinašajo klimatske spremembe, zahteva temeljite preiskave tal in vgradnjo kakovostnih materialov. Uvajanje novih tipov železniških konstrukcij, odpornih proti ekstremnim vremenskim razmeram in potresom razvijamo z najsodobnejšo opremo.
Interoperabilnost
Zavod za gradbeništvo Slovenije je v skladu z direktivo 2008/57/ES o interoperabilnosti železniškega sistema s strani Ministrstva za promet Republike Slovenije določen za priglašeni organ (št. NB 1404) za ocenjevanje skladnosti komponent interoperabilnosti ali njihove primernosti za uporabo in izvedbo postopka verifikacije podsistema na strukturnem področju infrastrukture in tirnih vozil.
V prilogi najdete:
Seznam zahtevkov za interoperabilnost in
Pooblaščene osebe na področju direktive o interoperabilnosti železniškega sistema
![]() |
V ta namen izvajamo:
- zunanja kontrola kakovosti vgrajenih materialov v vozišni kontrukciji ( balalst, tampon, posteljica)
- zunanja kontrola kakovosti prednapetih in pasivnih geotehničnih sider (link na GT sidra)
- izvedba zahtevnejših preiskav tamponskega materiala (velika direktna strižna celica)
- izvedba testnih polj z vgradnjo geosintetikov
- protihrupna zaščita
- analiza življenskega kroga sanacije železniške kontrukcije (LCA)
![]() |
Reference:
PROJEKT | FINANCIRANJE/TRAJANJE |
Optimizacija dimenzioniranja gramozne grede in nosilnih plasti pod njo, z in brez geomreže | ARRS 2008-2011 |
Zunanja kontrola | Ministrstvo za gospodarstvo |
SMART RAIL - Sustainable Maintenance and Analysis of Rail Transport Infrastructure | FP7, 2011-2014 |
Nedestruktivno določanje strižnih lastnosti kamnitega materiala s 3D optičnim skenerjem | ELEA, Evropski kohezijski skladi 2012-2015 |
Razvoj mostnih opornikov iz armirane zemljine | LINEAL, 2012-2015 |