Ceste
Trajnostno gradbeništvo sledi potrebi po dolgoročni ohranitvi našega okolja, primernega za bivanje ljudi in drugih živih bitij, danes in v prihodnje. Aktivnosti, ki vodijo k trajnostnosti, vključujejo gradnjo kakor tudi vzdrževanje kakovostnih cest, ki bodo kos povečanim prometnim obremenitvam in klimatskim spremembam, ki smo jim danes priča. Po drugi strani pa je potrebno gradnjo prilagoditi tako, da bo povzročila najmanjšo možno škodo okolju. S spremljanjem stanja cest in z ustreznimi vzdrževalnimi ukrepi podobno v največji meri zmanjšujemo tudi vpliv prometa na okolje. Pred izvedbo gradbenih ali vzdrževalnih del je potrebno izvesti kakovostne preiskave tal, kakor tudi zagotoviti vgradnjo kakovostnega materiala. Samo na ta način bodo ceste trajne in obstojne, z minimalnim vključevanjem vzdrževalnih del. Trajnostno razmišljanje seveda zajema tudi ponovno uporabo in recikliranje industrijskih in gradbenih odpadkov. Naše dejavnosti so zato tudi:
- geološko-geomehanske raziskave tal
- izvedba zahtevnejših preiskav temeljnih tal (ciklična troosna celica)
- zunanja kontrola kakovosti vgrajenih materialov v voziščni in temeljni konstrukciji
- zunanja kontrola kakovosti ostalih elementov (jaški, pokrovi …)
- izvedba testnih polj z recikliranimi materiali
- analiza življenjskega kroga cestne kontrukcije (LCA)
- meritve tornih lastnosti (torne sposobnosti in makrohrapavosti) voznih površin
- meritve (vzdolžne in prečne) ravnosti voznih površin
- zunanja kontrola in opazovanje geotehničnih sider
- meritev vibracij objektov ob prometnicah
- protihrupna zaščita
![]() |
![]() |
Reference:
PROJEKT | FINANCIRANJE/TRAJANJE |
ROSANNE 'ROlling resistance, Skid resistance, ANd Noise Emission measurement standards for road surfaces | FP7 2013 - 2016 |
PERSUADE 'PoroElastic Road SUrface: an innovation to Avoid Damages to the Environment | FP7 2009 - 2015 |
DIRECT-MAT, DIsmantling and RECycling Techniques for road MATerials – sharing knowledge and practices | FP7 2008 - 2011 |
TYROSAFE 'TYre and Road surface Optimisation for Skid resistance And Further Effects' | FP7 2008 - 2010 |
SPENS 'Sustainable Pavements for European New member Statesre' (koordinator projekta) | FP6 2006 – 2009 |
FORMAT 'Fully Optimised Road MainTenance' | FP6 2002 - 2005 |
MIRAVEC 'Modelling Infrastructure influence on RoAd Vehicle Energy Consumption' | CEDR 2011 - 2013 |
EVITA 'EnVironmental Indicators for the Total road infrastructure Assets' | CEDR 2010 - 2012 |
P2R2C2 'Pavement Performance Remediation Requirements following Climate Change' | CEDR 2008 - 2010 |
Vpliv vsebnosti in značaja finih delcev v tamponskem agregatu na zmrzlinsko obstojnost nevezanih in vezanih plasti v voziščni konstrukciji | DRSC 2010 - 2012 |
Vpliv vrste asfaltne zmesi na hrupnost | DRSC 2003 |
Sezonski vplivi spreminjanja vlage in temperature v nevezanih plasteh na nosilnost in deformabilnost voziščnih konstrukcij | DRSC 2000 - 2003 |
Vpliv ravnosti na poškodovanost cestne konstrukcije in voznega parka | DRSC 1999 - 2002 |
Vpliv posedanja tal ob premostitvenih objektih na niveleto cest | DARS 2006 - 2008 |
Smernice za izvedbo geotehničnega opazovanja | DARS 2006 - 2007 |
Zunanja kontrola za program izgradnje avtocest v Sloveniji | DARS 1996 - 2009 |
COST 354 'Performance Indicators for Road Pavements' | ESF 2004 - 2008 |
COST 350 'Integrated assessment of environmental impact of traffic and transport infrastructure' | EC 2002 - 2006 |
COST 348 'Reinforcement of pavements with steel meshes and geosynthetics' | REIPAS EC 2002 - 2006 |
COST 345 'Procedures Required for Assessing Highway Structures' | EC 1999 - 2002 |